フィジカル・グラフィティ・ツアー(2011)


2011年3月の大震災による津波と原発事故で断たれた絆をたくさん見るにつけ、グラフィックデザイナーに何ができるのだろうかと自問しているうちにたどりついたことをまとめた、一種の著者のリハビリ本。
 そのリハビリの方法は、震災を覆った「切 断」というイメージに対して、別の切断のイメージを持ってきて、「切断」という事態を薄めようとした一種の逆療法でした。
 造本にも切断イメージが持ち込まれています。本の天側には、ノコギリで切断されたようなギザギザなカット面が再現され、本の小口面には銀箔を使って、鋭利な刃物で切ったような切断面を表現しています。
  第46回造本装幀コンクール東京都知事賞受賞。 

  /

When I was confronted with all the broken bonds after the earthquake, tsunami and nuclear catastrophe that hit Japan in March, 2011, I asked myself what I could do as a graphic designer, and wrote this book as a kind of rehabilitation. The therapy consisted of opposing images of things that had been “cut off” by the calamities with other images of cut-offs, as a way of diluting the cut-off condition.
  The notion of cut-offs was applied to the book design as well. The head of the book is rough, as if cut with a saw, and the edge is covered with silver foil to suggest that it has been cut with a sharp knife.

せつだ81面相

Physical Graffiti Tour
:81 Cross Sections (2011)

松田行正著
四六判変型上製函入り272ページ
定価2400円+税 購入するkago_icon_02

by Yukimasa Matsuda
Hardcover: 272pages
Language: Japanese 
Product dimensions: 18.4×13.2×2.1cm
Price: 2400yen+tax


BACKNEXT
フィジカル・グラフィティ・ツアー(2011)

せつだ81面相

Physical Graffiti Tour
:81 Cross Sections (2011)

松田行正著
四六判変型上製函入り272ページ
定価2400円+税 購入するkago_icon_02

by Yukimasa Matsuda
Hardcover: 272pages
Language: Japanese 
Product dimensions: 18.4×13.2×2.1cm
Price: 2400yen+tax


2011年3月の大震災による津波と原発事故で断たれた絆をたくさん見るにつけ、グラフィックデザイナーに何ができるのだろうかと自問しているうちにたどりついたことをまとめた、一種の著者のリハビリ本。
 そのリハビリの方法は、震災を覆った「切 断」というイメージに対して、別の切断のイメージを持ってきて、「切断」という事態を薄めようとした一種の逆療法でした。
 造本にも切断イメージが持ち込まれています。本の天側には、ノコギリで切断されたようなギザギザなカット面が再現され、本の小口面には銀箔を使って、鋭利な刃物で切ったような切断面を表現しています。
  第46回造本装幀コンクール東京都知事賞受賞。 

 

When I was confronted with all the broken bonds after the earthquake, tsunami and nuclear catastrophe that hit Japan in March, 2011, I asked myself what I could do as a graphic designer, and wrote this book as a kind of rehabilitation. The therapy consisted of opposing images of things that had been “cut off” by the calamities with other images of cut-offs, as a way of diluting the cut-off condition.
  The notion of cut-offs was applied to the book design as well. The head of the book is rough, as if cut with a saw, and the edge is covered with silver foil to suggest that it has been cut with a sharp knife.




adana escort bayan adana escort
Loading